Hilkka Pirinen

Olen ollut Mäntän Taideseuran jäsen 29 vuotta. Välillä opiskelut ja työt veivät ajan, ja toimintani seurassa oli vähäistä. Viimeisen 10 vuoden ajan olen ollut aktiivijäsen.

Parasta antia ovat seuran taidekurssit, lisäksi on toimintailtoja, retkiä, näyttelykäyntejä ym. Voi myös tarjota omia töitään jurytettyihin näyttelyihin, kuten Taideseuran vuosinäyttely ja Koillis-Pirkan näyttely vuosittain. Seuralla on myös taidelainaamo Mäntän kirjastolla.

Taiteen harrastamisessa olen nimenomaan harrastaja ja kokeilija. Kokeilen piirtämistä, akvarelleja, akryyli- ja öljyvärejä, pastellivärejä ja grafiikkaa. Onpa tullut maalattua myös tuhkalla, kahvilla ja hiekalla. Joskus onnistuu, usein ei.

Haasteena minulla on oppia maalaamaan luonnon tunnelmia ja vaikutelmia: herkkiä kasveja, jykeviä puita, kiviä, veden välkettä, lumen värejä, valon ja varjon leikkiä maisemassa. Muutamasta sukulaisesta olen tehnyt muotokuvia.

Olen viime aikoina maalannut myös eläimiä, yrittänyt maalaamalla päästä sisään vaikkapa lehmien ja lintujen elämään ja mielenmaisemaan

.

Luo kotisivut ilmaiseksi!